Thursday, June 5, 2008

MASA...

Hmm… dlm masa kurang dari sebulan aku akan melangkah ke sana semula… cuti rasa jap je. Sedar tak sedar tinggal lagi setahun jek ( kalo lepas la... insyaallah ). Masa cepat betul berlalu. Yang pasti aku dah tak macam dulu. Dari segi apa? heheh... Uwaaaaaaaa... aku makin gemuk! Camne nak turunkan berat badan ek? Nak kata aku makan banyak... mana ada! Kalo duk Utara lagi la, dalam utan apa ada... Faktor usia kot ( teori aku ). Aku dah besar. Bila nmpk budak2 yg aku selalu usik masa diorg kecil2 dulu dah meningkat remaja, baru aku perasan yang aku betul-betul dah besar. Masa telah mengubah segalanya. Semua dah berubah bersama masa dan usia. Terasa macam baru semalam aku masuk tingkatan 6 ( di paksa aboh ), tapi ok jugak sal dapat motor... heheh... Terasa macam baru semalam berkenalan ngan membe2 dari skol lain. Terasa macam baru semalam aku berulang alik ngan motor kesayanganku ngan memakai pakaian seragam skol. Terasa macam baru semalam aku rasa nak menangis sebab diturunkan ke kelas paling last sebab result tak mencapai tahap piawaian. Terasa macam baru semalam berhenti makan kat kedai nasi ayam ngan geng2 lepas waktu skol. Terasa macam baru semalam aku redah ujan balik ke umah. Terasa macam baru semalam aku naik motor berkaki ayam dalam ujan. Terasa macam baru semalam aku amik STPM. Last paper – sejarah. Ingat lagi geng2 ckp paper sejarah susah! Aku senyum jek, bukan sbb aku terover yakin. Kat dlm hati – gundah gulana. Sbb tak sempat jawab satu soalan. Sempat bagi intro jek. Tapi alhamdulillah, lepas di campur aduk ant ppr 1 dan 2 aku dapat ok! Pencapaian yg aku sendiri tak jangka. Hu... kalo diingat kembali memang bez dan mampu mengundang senyum sorg2 ( tak pasal2 akan ada yg ckp aku gila... takpun angau ). Yang pasti zaman itu dah tinggal sejarah dan kenangan manis yg takkan dilupakan sampai bila-bila walau masa telah pergi jauh meninggalkan kenangan-kenangan itu di belakang tanpa pernah berpaling. Bermadah! Heheh...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home