Tuesday, May 27, 2008

cerita suatu pagi... 4 mei 2008

Ha ha ha… disebabkan tak tidur semalaman dan batalkan niat nak study malam tadi gara-gara baca novel terbaru yang aku beli ( tentang… dhiya- kirim kat iza ), aku pun landing la balik lepas solat subuh tadi… ( sebenarnya memang tu dah jadi tabiat aku ) Huhu… tu pun nasib baik la ina kejutkan, kalau tak mungkin terbabas dah kot... apa taknya, tidur kul 6 beb… tapiiiiii… aku puas… kah kah kah…
Tapi, ni bukan nak cite pasal bangun tidur ke, baca novel ke, dan apa-apa ke… walaupun tak dinafikan sebab-musabab tu semua ada sangkut pautnya… hehe… nak tau??? Jeng… jeng… jeng…sebenarnya nak cite sal mimpi aku ( lepas tidur balik usai solat subuh ) yang membuatkan aku terangkat kaki ala- ala nak menendang la katakan… ( tapi memang nak menendang pun ) apa taknye, aku boleh termimpi nak jadi mangsa ragut. Dalam mimpi tu, aku tengah menarik beg sandang aku dari watak kedua dalam mimpi tu… ( watak utamanya aku la ) berlaku adegan tarik menarik… bodoh tul la… pencuri tu… ada ke patut nak curi kat depan-depan orang… kononnya nak tunjuk expert la kot… hampeh…
Dan, yang agak memalukan aku bila ina yang sedang tekun duk study kat meja studynya nampak kelakuan aku yang tengah terangkat kaki tu… siap tanya lagi “kenapa?”… aku pun yang tengah mamai sikit-sikit pun cakaplah sambil buat-buat mamai… “tersentak”… dia pun senyum je… Nasib baik tak tanya banyak ( dia nak exam petang ni- patut la tak tanya lebih-lebih ). Dah pukul 12.30 p.m la ( jam laptop aku ), nak sambung study r, qadar yang semalam… hehe … itu la aku… tak sedar-sedar lagi… ~dipetik dari my diary '08'~

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home